Toimitusehdot – MEN Varaosat Oy

Toimitusehdot

YLEISET EHDOT

Yleistä 

Näitä ehtoja sovelletaan kaikkiin tilauksiin, jotka asiakas tekee MEN Varaosa Oy:n verkkokaupassa.

Käyttämällä palvelua www.MENVaraosat.fi ja/tai tekemällä tilauksen hyväksyt tässä esitetyt ehdot. Varmista ennen tilauksen tekemistä, että olet lukenut ja ymmärtänyt ehdot. Laskutustilin voidaan myöntää ainoastaan hyviä luottotietoja omaaville yrityksille ja yksityisille henkilöille, kuitenkin vain 20 vuotta täyttäneille. Pyytämällä laskutustiliä, hyväksyt luottotietojen tarkistuksen.

Tuotteiden tai palveluiden esiintyminen sivustolla www.MENVaraosat.fi tiettynä aikana ei tarkoita tai takaa, että kyseisiä tuotteita tai palveluita olisi aina saatavilla. Pidätämme oikeuden tuotteen lakkauttamiseen milloin tahansa.

Pidätämme oikeuden näiden ehtojen muuttamiseen ilman ennakkoilmoitusta. Tilaukseen sovelletaan ehtoja, jotka näkyvät sivustolla tilauksen tekemisen hetkellä.



Hinnat ja toimituskulut
Palvelussa näkyvät hinnat sisältävät lakisääteisen arvonlisäveron, mutta eivät toimituskuluja.

Toimituskulut ovat aina tilauksen koosta tai painosta riippuvia. Kunkin toimitustavan kulut on ilmoitettu selkeästi maksuvaiheessa. Jos emme pysty toimittamaan tilausta kokonaisuudessaan vaan joudumme jakamaan sen osiin, hinta määräytyy postin hinnaston mukaan ja maksimi pakkauskokojen mukaan. Hinnat voivat vaihdella.



Tilaaminen / sopimuksen solmiminen
Voit tehdä tilauksen verkkosivustolla tai sähköpostilla, tilaus@menvaraosat.fi selkeät tilaukset suoritetaan samaantien, mutta asiakaspalvelua vaativissa tilaanteissa edetään vastaavien tapausten jonon mukaan.

Tilauksen tehtyäsi saat sähköpostivahvistuksen, jos olet antanut meille oikean sähköpostiosoitteen. Jos emme jostain syystä pysty toteuttamaan tilaustasi, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian. Jos olemme jo saaneet maksun kyseisenlaisesta tilauksesta, pyrimme palauttamaan kyseessä olevan summan samalla tavalla, jota käytettiin maksun suorittamiseen. Jos vaihtoehtoiset järjestelyt ovat jostain syystä välttämättömiä, MEN edustaja ottaa sinuun yhteyttä maksun palauttamiseksi.



Toimitus
MEN Varaosat noudattaa äärimmäistä huolellisuutta tilausten vastaanottamisessa ja käsittelyssä. Lähetettäessämme tuotteet tarkistetaan ennen pakkaamista ja tuotteet tulee toimitustilauksen mukaisesti Postin välityksellä perille.

MEN Varaosat käsittelee tilaukset heti ja toimittaa mahdollisimman pian kuljetusyhtiön noudettavaksi. Pyrimme toimittamaan tilaukset 2–6 arkipäivässä tilausvahvistuksesta lukien. Toimitamme myös joitakin tehdastilauksia ja tilauksia meidän kauemmista varastoista, näissä tapauksissa otamme heti yhteyden ja ilmoitamme poikkeavasta toimitusajasta tai poikkeavista ehdoista. Esimerkiksi erikoistilauksilla, tehdastilauksilla tai joidenkin alkuperäisten osien tilauksissa ei ole palautusoikeutta, palautusoikeutta ei ole myöskään poistotuotteilla, alennustuotteilla on. Yhteys toteutetaan poikkeuksetta sähköpostin, Facebookin tai muun ohjelmiston välityksellä, jotta kaikilla osapuolilla on tosite viestinvaihdosta.

Tilauksen peruuttaminen, palautus takuehdot
Voit peruuttaa tai palauttaa tilauksen tilauspäivästä lähtien ja viimeistään 14 päivää tilattujen tuotteiden vastaanottamisen jälkeen. Sen jälkeen kun olemme käsitelleet palautusta, hyvitämme tuotteen hinta ja toimituskuluja. Palautettavista tuotteista tarvitsemme kirjallisen ilmoituksen etukäteen sähköpostilla menvaraosat@gmail.com, jossa on tilaajan nimi ja osoite, palautettavan osan numero, määrä ja syy jos tuotteen pakkausta on avattu, tilinumero johon siirretään hyvitystä.

MEN Varaosat Oy ei vastaa varaosien sopivuudesta autoonne, pyydämme varmistamaan tuotteen sopivuuden ennen tilausta asennetun osan numerolla. Myös tuotteiden selityksissä olevat alkuperäisnumerot ja muiden tuottajien vastaavat numerot eivät aina pidä paikkansa, joten pyydämme varmistamaan kuvasta, koon perusteella tai muista lähteistä kyseisen tuotteen sopivuudesta.

Jos vastaanottamasi tuote on viallinen, ilmoita asiasta viipymättä sähköpostilla ja palauta tuote. Todentaessamme sen vialliseksi palautamme suorituksen mainitsemallenne tilille, heti todentamisen päivänä. Jos tuote todetaan toimivaksi käsittelemme sen normaalina palautuksena jos tuote ja pakkaus ovat myyntikuntoisia.

Jos tuote on asennettu ja todettu vialliseksi sen jälkeen, toimitamme vastauksena sähköpostiilmeituksellenne tuote palautetaan tehtaalle vian todennettavaksi ja toimimme sen jälkeen tilanteen mukaan.

Tässä eritellyt ehdot eivät rajoita sovellettavissa olevia lakisääteisiä oikeuksia.



Maksutavat
Tuotteet on maksettava aina enne tilauksen käsittelyä, paitsi laskutusasiakkaat. Maksutavat ovat Klarna lasku, Luottokortti, PayPal, Pankkisiirto.


Maksuviive
Jos maksat laskulla, seuraavassa kuussa tai erissä eikä maksua suoriteta eräpäivään mennessä, ensimmäisestä muistutuksesta veloitetaan huomautusmaksu 20€ ja sen jälkeen huomautusmaksu 15€ huomautusta kohden. Jos velka pysyy erääntyneenä vähintään yhden muistutuksen jälkeen, koko loppuvelka erääntyy välittömästi maksettavaksi.

Muut
Toimimme ainoastaan sähköpostin välityksellä ja toimitamme myös kaikki ilmoitukset ja laskut vain sähköpostin välityksellä.

Olet velvollinen ilmoittamaan MEN Varaosat Oy:lle oikean postiosoitteen sekä sähköpostiosoitteesi muuttumisesta.

 

MAKSUTURVAN MAKSUEHDOT

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Maksuturva Group Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksuturva Group Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Maksuturva Group Oy.
Maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle ja sähköpostiisi lähetetään vahvistusviesti. Viesti sisältää linkin Verkko-ostajan palvelut –sivulle, jossa voit hoitaa kauppiaan tyytyväisyystakuun avulla mm. tuotepalautukset, reklamaatiot ja palautteenannon sekä maksutavan muutoksen ympäri vuorokauden.
Maksusi tilitetään myyjälle vasta, kun olet vastaanottanut tilauksesi ja saanut tarkistaa sen. Tarkastusajan pituudesta ilmoitetaan tilauskohtaisesti sähköpostilla.
Lue lisää Maksuturva-palvelun käytöstä »
Maksutavat
Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet
Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Maksuturva Group Oy, joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.
Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)
Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisesta verkkokaupassamme huolehtii Maksuturva Group Oy yhteistyössä Payment Highway Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Maksuturva Group Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highway Oy:n toimesta.

Korttimaksut ja MobilePay (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard) Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisen ja Danske Bankin MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Maksuturva Group Oy yhteistyössä Payment Highway Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Maksuturva Group Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highway Oy:n toimesta.
Maksunvälittäjän yhteystiedot:
Maksuturva Group Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Keilaranta 5
02150 ESPOO
Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
Sähköposti: asiakaspalvelu@maksuturva.fi
www.maksuturva.fi

Maksaminen Svea WebPayn maksutavoilla
Lasku sekä PINS -pisteet
Svea Ekonomi Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla. Valitessasi maksutavaksi Svea Laskun, saat ostoksistasi PINS-pisteitä. Käy rekisteröimässä pisteesi osoitteessa www.svea.fi/pins. Huomioithan seuraavat asiat:

Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan. Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytät ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.
Laskun muuttaminen luotoksi
Sinulla on mahdollisuus maksaa laskusi erissä Ostoluotolla. Laskun mukana on Ostoluottosopimus sekä tarkemmat Ostoluottoehdot. Tutustu ehtoihin huolellisesti ja hyväksyttyäsi ne, palauta allekirjoitettu Ostoluottosopimus Svealle – tämän jälkeen voit jakaa laskusi pienempiin eriin maksamalla vähintään laskulla mainittu minimierän. 
Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi.
Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin tästä. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.
Erämaksu sekä PINS -pisteet
Svea Ekonomi (myöhemmin Svea) tarjoaa sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Valitessasi maksutavaksi erämaksun, saat ostoksistasi PINS-pisteitä. Käy rekisteröimässä pisteesi osoitteessa www.svea.fi/pins.
Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.
Luottoajan valitset sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.
Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi
Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä.
Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin edellä olevan linkin kautta. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.
Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät osoitteesta www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.
Yhteystiedot:
Svea Ekonomi Ab, filial i Finland
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092
Sähköposti: webpay@svea.fi
www.sveawebpay.fi

Yrityslaskulla ostaminen
Maksuturva tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Luotonantajana toimii Svea Ekonomi Ab filial i Finland. Huomioithan seuraavat asiat:
Mahdollisesta laskutuslisästä vastaa verkkokauppias.
Yrityslaskun voi valita maksutavaksi, kun ostoksen arvo ylittää 5 euroa ja on enintään 2000 euroa. Maksimisumma voi olla myös tätä suurempi, mikäli siitä on erikseen sovittu Svean ja kauppiaan kesken. Päivitä summa tarvittaessa.
Kun valitset maksutavaksi Yrityslaskun, yrityksen tiedot tarkistetaan y-tunnuksen perusteella ja tunnistautumalla henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi TUPAS-palvelussa vakuutat olevasi oikeutettu tekemään tilauksen yrityksen nimissä. Toimitus tapahtuu yrityksen viralliseen osoitteeseen.
Maksuehto on 14 päivää.
Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa.
Tilauksen tekijän tulee olla täyttänyt 18 vuotta.
Yhteystiedot:
Svea Ekonomi Ab, filial i Finland
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092
Sähköposti: webpay@svea.fi
www.sveawebpay.fi
Maksujenvälittäjän yhteystiedot:
Maksuturva Group Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Keilaranta 5
02150 ESPOO
Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
Sähköposti: asiakaspalvelu(a)maksuturva.fi
www.maksuturva.fi
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Lisäksi saat Maksuturva Group Oy:n maksuvahvistusviestin, jonka kautta pääset seuraamaan toimituksen etenemistä ja käyttämään Tyytyväisyystakuun toimintoja. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.
Toimitustapa ja -kulut
Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset kirjattuna (esim. postipaketit) tai kirjaamattomana toimituksena, joista kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella.
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-10 päivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.
Vaihto- ja palautusehdot
Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.
Palautusosoite:
MEN Varaosat Oy
Kotikonnuntie 8A8

00940, Helsinki
Normaalin palautusoikeuden lisäksi Tyytyväisyystakuu antaa sinulle mahdollisuuden peruuttaa ja palauttaa tuotteita erikseen ilmoitetun tarkistusajan sisällä ennen kuin rahasi tilitetään maksupalvelusta verkkokauppiaalle. Voit hyödyntää Tyytyväisyystakuun toimintoja maksuvahvistukseen linkitetyllä Verkko-ostajan palvelut -sivustolla. Mikäli olet ilmoittanut palautuksesta Tyytyväisyystakuun kautta, ei palautukseen tarvitse liittää tilinumeroa.
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä kauppiaaseen.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.